Wil jij jouw communicatievaardigheden verbeteren terwijl je geniet van een heerlijke lunch? Met 'Broodje/Borrelhapje Edin' combineer je een smakelijke maaltijd met een interactieve training gericht op de communicatie met collega's en patiënten. In een sessie van 1,5 uur leer je effectieve strategieën voor het omgaan met uitdagende situaties op de werkvloer. Stel jouw eigen menu samen en schrijf jezelf én je team snel in voor een leerzame én smakelijke teamsessie!
Het doel
Leeruitkomsten
Afhankelijk van het gekozen thema, leer je om specifieke communicatietechnieken toe te passen om beter om te gaan met verschillende doelgroepen of situaties binnen de praktijk. Of het nu gaat om het effectief omgaan met verbaal sterke patiënten, boze pubers, angstige patiënten, interculturele verschillen of het geven van feedback aan collega’s, de training helpt om je te ontwikkelen op het gebied van communicatie, passend bij de uitdagingen die jij en je team dagelijks tegenkomen.
De onderwerpen
De praktijk kiest in overleg voor een bepaald thema. Ons ‘menu’ bestaat uit de volgende thema’s. Maak uw keuze uit ons met zorg samengestelde lunchmenu.
- Broodje Bal
Effectief omgaan met verbaal sterke patiënten. Hoe voorkom je discussie en escalatie. Sommige patiënten zijn verbaal best sterk, overal hebben ze wat op aan te merken, en soms sta je met je mond vol tanden. En je hebt het gevoel dat ze op je neerkijken. In deze workshop leer je hoe je hier effectief mee om gaat zonder de strijd met de patiënt aan te gaan.
- Kadetje Belegen Kaas
Effectief omgaan met de oudere patiënt. Leer hoe je op een rustige maar duidelijke manier kunt communiceren met de oudere patiënt. Fenno geeft je nog meer handige tips om een fijne relatie op te kunnen bouwen.
- Pistoletje Zoet/zuur
Hoe ga je om met lieve kinderen en stoute ouders? Leuk, die enorm betrokken ouders. Maar hoe zorg je voor de juiste communicatie zodat jij je werk goed kan blijven doen?
- BLT-sandwich (boos, lastig, tegendraads)
Effectief omgaan met pubers in de praktijk. Waarom reageren ze zo, en hoe kun je daar effectiever mee omgaan. Ze willen niet, duuh, boeien, je wordt er af en toe doodmoe van. Hoe zorg je nou dat je meer bereikt met die puber en dat het je vooral minder energie en ergernis kost.
- Broodje Boos
Effectief omgaan met boze patiënten. Patiënten weten meer en denken ook meer te mogen. Deze mondigheid van patiënten slaat bij sommigen om in intimiderend en agressief gedrag. Hoe eerder je ingrijpt hoe beter, maar hoe?
- Pistolet Paniek
Effectief omgaan met angstige patiënten. Een groot deel van patiënten heeft angst voor de tandarts, sommigen zo erg dat ze niet op komen dagen. Hoe kun je bange patiënten helpen.
- Foccacia Feedback
Soms vind je dat collega’s dingen niet goed doen of anders zouden moeten doen. Je wil geen betweter zijn, en helemaal geen ruzie. Toch is het in het belang van de praktijk en het team om collega’s aan te spreken. In deze workshop leer je hoe je elkaar op een niet aanvallende manier kunt aanspreken.
- Broodje Bapao
Interculturele communicatie. Hoe om te gaan met patiënten met andere culturele achtergronden. Aan de hand van een aantal schema’s kijken we naar de basis van verschillende culturen en kijken we hoe we hier effectiever mee om kunnen gaan. - Onbelegd Broodje
Je had een patiënt verwacht, maar de stoel blijft leeg. Wat doe je als een patiënt niet komt opdagen? Hoe ga je professioneel om met de situatie, zonder discussie? En vooral: hoe zorg je ervoor dat de factuur (C90) correct wordt verwerkt en betaald? In deze training leer je hoe je effectief omgaat met ‘no show’-patiënten en hoe je dit administratief en communicatief in goede banen leidt.
Alle broodjes worden geserveerd inclusief een lekkere versnapering.
Prijs:
€ 695,-
(excl. reiskosten a € 0,35 per km)
Voor wie:
Deze training is geschikt voor jou en jouw hele team voor +/- 10 personen, meer in overleg.
Locatie
Broodje Edin wordt altijd verzorgd in de eigen praktijk.

Fenno Moes
Direct inschrijven
Een broodje Edin kan alleen als incompany worden geboekt.
Aanvragen via het incompany-formulier.