Privacy Statement Edin Dental Academy en Edin MBO Academy

Edin doet het qua privacy gewoon zoals het hoort. Precies zoals we zelf ook behandeld willen worden als het gaat om privacy. We verzamelen wél persoonsgegevens van je, maar zorgen dat die netjes afgeschermd blijven voor derden. En als we contact met je zoeken, vind je altijd een makkelijke mogelijkheid om je af te melden.

Dat is eigenlijk alles wat je écht moet weten. We schermen je gegevens af. Gaan die – zonder jouw toestemming - nooit delen met derden. En je kunt je altijd afmelden, bij elk mailtje. Dat is de korte en begrijpelijke versie van dit privacy statement.

Maar goed, dat is juridisch niet genoeg. Dus vind je hieronder nog een uitgebreide versie van onze privacyregels. We hebben geprobeerd om het zo begrijpelijk mogelijk te formuleren. Als je hier nog vragen over hebt, kun je ons altijd mailen op klantenservice@edin.nl. Dat is een ‘info’ adres maar er zitten gewoon mensen achter.

Persoonsgegevens bij inschrijving
Als je inschrijft voor één van onze opleidingen, trainingen of seminars, vragen we je om je persoonsgegevens. We hoeven niet alles van je te weten, maar alleen wat strikt noodzakelijk is om je deelname zo goed mogelijk te regelen. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die we nodig hebben en waarom:

  • Voorletters, voor -en achternaam:  Zodat we weten dat de stoel écht voor jou is en niet voor iemand die gewoon op de deur staat te bonken.
  • Functie: Omdat je inschrijft voor een bepaald soort opleiding, training of seminar, checken we of je voor het juiste programma inschrijft.
  • Geslacht: Zodat we je nóg netter kunnen aanspreken.
  • E-mailadres: Daar sturen we niet alleen deelnemersinfo naartoe, maar ook eventueel materiaal ter voorbereiding van of gedurende opleiding, training of seminar.
  • Postadres: Dat gebruiken we o.a. voor ‘fysiek materiaal’: boeken, certificaten etc. Maar we gebruiken het steeds minder.
  • Bedrijfsnaam: Zodat we weten in welke praktijk je werkt. Dat kan bijvoorbeeld nodig zijn bij sommige opdrachten tijdens de opleiding, training of seminar waarbij een interne praktijkbegeleider betrokken is.
  • Mobiel telefoonnummer: Alleen voor noodgevallen! Bijvoorbeeld bij last minute wijzigingen, lesuitval e.d.
  • Deelnamehistorie: Hoe irritant zou het zijn als we je tippen over een opleiding, training of seminar waar je al bent geweest? Daarom houden we bij waar je bent geweest.
  • Geboortedatum: die hebben we nodig om op jouw unieke diploma, certificaat of getuigschrift af te drukken. Zo kun je altijd aantonen dat het diploma echt door jou is behaald. Er zijn meerdere mensen met dezelfde naam, maar volgens ons heel weinig met dezelfde naam en geboortedatum.
  • Voor sommige opleidingen zijn meer gegevens nodig, dat is met name het geval bij de MBO-opleiding en de preventieopleidingen. De betreffende gegevens worden via een apart intake-formulier uitgevraagd. In dat formulier wordt expliciete toestemming gevraagd voor gebruik en opslag.

Verder slaan we vooral de facturatiegegevens van jou of je organisatie op. Dat registreren we dan netjes (maar gaat over je organisatie en niet over jou als persoon).

Verder gebruiken we jouw gegevens voor het volgende:

  • Klantenservice: Je kunt met ons bellen, mailen en Facebooken. Om te zorgen dat je jouw verhaal niet twee keer hoeft te vertellen, maken we korte notities over je vraag. En als dan toevallig een collega de telefoon opneemt, weet die ook meteen wat je vraag was. Da’s handig voor iedereen.
  • Nieuwsbrieven: Oh nee … geen saaie nieuwsbrief vol ‘producten’! Tuurlijk: we koppelen ze aan onze programma’s. Maar het zijn inhoudelijke berichten waar je ook iets aan hebt als je níet naar een opleiding, training of seminar komt.

    We zijn er trots op dat onze e-mails goed geopend en gelezen worden. Maar … wil jij ze op een gegeven moment toch niet meer? Onder ELK bericht kun je met één klik uitschrijven.
  • Reviews: Die gebruiken we op twee manieren: om anderen te helpen en om ons te helpen:

Je kunt andere mensen helpen met jouw review. Door je ervaringen te delen, geef je anderen een nóg beter beeld van een programma. Bij reviews vragen we altijd of we die mogen publiceren en als je dat niet wil, gebruiken we hem alleen intern.

Wil je je persoonsgegevens inkijken? Je gegevens wijzigen of verwijderen uit ons systeem? Geen probleem. Laat het ons weten per post of e-mail: klantenservice@edin.nl. Soms moeten we bepaalde factuurgegevens blijven bewaren voor de Belastingdienst, op jouw verzoek kunnen we gegevens anonimiseren.

Derden
Je persoonsgegevens worden alleen met derden gedeeld bij activiteiten die strikt noodzakelijk zijn bij de uitvoering van onze bedrijfsactiviteiten. En als we dat al moeten doen (bijvoorbeeld om naambadges te laten drukken) is alle uitwisseling helemaal ‘privacy waterdicht’ geregeld. Zowel intern -tussen medewerkers- als extern -met leveranciers- zijn daar afspraken over gemaakt die de vertrouwelijkheid garanderen.

Bewaringstermijn
We hanteren hier een hele heldere regel in: we bewaren je gegevens niet langer dan jij wenselijk vindt. De bewaartermijn hangt samen met het doel waarmee we de gegevens hebben gekregen of verzameld en eventuele wettelijke verplichtingen. Na het bijwonen van een van onze opleidingen, trainingen of seminars krijg je -als je dat wil- ook nog tips over vergelijkbare programma’s. Maar als je dat niet wil, schrijf je met één klik uit en worden je gegevens verwijderd. Mocht je hierover vragen hebben, neem dan contact met ons op via klantenservice@edin.nl.

Keuzes voor persoonsgegevens
Wij bieden je de mogelijkheid tot het inzien, veranderen of verwijderen van alle persoonlijke informatie die je aan ons hebt verstrekt. Stuur ons een mailtje naar klantenservice@edin.nl met een verzoek tot inzage, verandering, gegevensoverdraging en verwijdering van je persoonsgegevens.

Als we dat in jouw ogen toch niet netjes doen allemaal, hopen we dat je ons dat wil laten weten. Mocht je daarna toch vinden dat we een standje verdienen, dan kun je een klacht indienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.

Beveiligen van persoonsgegevens
Als deelnemer aan onze programma’s ben jij het bestaansrecht van Edin. Voor jou doen we wat we doen. We zouden dan ook niet goed snik zijn als we je privacy niet super serieus nemen.

Ter beveiliging van jouw persoonsgegevens hebben wij de volgende maatregelen genomen:

  • Servers en apparaten van onze medewerkers zijn uitgerust met actuele beveiligingssoftware, zoals een virusscanner en firewall.
  • We werken alleen met topleveranciers (HM Solutions en ANewSpring voor onze digitale leeromgeving, Coachview voor onze cursusadministratie, Mailcamp voor onze e-maildatabase, AccountView voor onze administratie) die hun gegevensbeveiliging tiptop in orde hebben.
  • We versturen jouw gegevens alleen via beveiligde internetverbindingen (TLS, voorheen SSL). Dit kun je zien aan de adresbalk ‘https’ en het hangslotje.

Dit Privacy Statement en de Algemene Voorwaarden van Edin staan gepubliceerd op de website www.edin.nl.

Wijzigingen, vragen en feedback
We controleren regelmatig of we aan dit privacybeleid voldoen. Als je vragen hebt over dit privacybeleid, kun je contact met ons opnemen:

Edin B.V.
Postbus 25
3950 AA  Maarn
Telefoon: 0343-449970

 Laatste update: 22 mei 2018

 

Edin Dental Academy Postbus 25
3950 AA Maarn
Telefoon: (0343) 449970
Email: info@edin.nl
Edin Dental Education Center Sportlaan 11-13
3951 CG Maarn

Routebeschrijving