Privacybeleid

Jouw privacy is belangrijk voor ons.

2M5A3305

Wij gaan dan ook zorgvuldig om met de persoonsgegevens die we van jou verzamelen. Precies zoals we zelf ook willen dat anderen met onze gegevens omgaan. Dit betekent dat jouw gegevens goed zijn afgeschermd van anderen, we jouw gegevens nooit zonder jouw toestemming delen met anderen en we alleen de gegevens verzamelen die we ook écht nodig hebben. Ontvang je berichten van ons die je liever niet meer wil ontvangen? Dan kun je dit op ieder moment eenvoudig aan ons doorgeven. Hieronder lees je welke gegevens we precies verzamelen en hoe we deze behandelen. Heb je hier vragen over dan kun je die stellen via klantenservice@edin.nl.

 

Persoonsgegevens bij inschrijving

Als je je inschrijft voor één van onze opleidingen, trainingen of andere evenementen (hierna: programma), hebben we een aantal persoonsgegevens van je nodig. Dit om je inschrijving en deelname goed te kunnen regelen. We hebben de volgende gegevens van je nodig: 

  • Voorletters, voor- en achternaam: zo weten we zeker voor wie we een plekje reserveren.
  • Functie: zodat we kunnen checken of je je voor het juiste programma inschrijft.
  • Geslacht: zodat we je nóg netter kunnen aanspreken.
  • Geboortedatum: deze vermelden we op jouw deelname certificaat, diploma of getuigschrift. 
  • E-mailadres: hierop krijg je alle deelnemersinformatie en eventueel materiaal ter voorbereiding op het programma.
  • Postadres: zodat we de fysieke materialen die nodig zijn voor het programma kunnen opsturen.
  • Bedrijfsnaam: het is voor ons fijn om te weten in welke praktijk je werkt aangezien veel van onze programma’s begeleiding vanuit de praktijk vragen.
  • Mobiel telefoonnummer: alleen voor noodgevallen! Bijvoorbeeld bij last minute wijzigingen in het programma of als lessen onverhoopt niet doorgaan.

Naast bovenstaande gegevens houden we ook bij aan welke programma’s je deelneemt. Zo kunnen we je beter adviseren over aanvullende programma’s. Daarnaast slaan we ook de facturatiegegevens, van jou of de organisatie waar je werkt, op.

 

Jouw gegevens gebruiken we ook om met je in contact te blijven:

  • Klantenservice: als je ons belt, mailt of via social media contact, maken we een korte notitie van jouw vraag / opmerking. Zo weten we bij een volgend contact precies wat we hebben besproken, ook als een andere collega je te woord staat. 
  • Nieuwsbrieven: zodat we je op de hoogte kunnen houden van ontwikkelingen aan onze kant én je meer kunnen vertellen over relevante programma’s. Liever geen nieuws meer ontvangen? Je kunt je via de link onderaan elke nieuwsbrief eenvoudig afmelden.
  • Reviews: die gebruiken we om onze dienstverlening te verbeteren én om aanstaand studenten te helpen bij het kiezen van het juiste programma. We gebruiken jouw review nooit zonder jouw toestemming.
  • Evaluaties: na afloop van de training, opleiding, cursus of evenement ontvang je een uitnodiging voor het invullen van een evaluatie vragenlijst. Hierin kun je aangeving hoe jouw ervaring met onze dienstverlening en/of diensten is geweest. De ingevulde vragenlijsten gebruiken we ter verbetering van onze dienstverlening en diensten.

 

Persoonsgegevens inzien, wijzigen of verwijderen

Wil je jouw persoonsgegeven inzien, wijzigen of laten verwijderen uit ons systeem? Geen probleem. Stuur ons in dat geval een mailtje op klantenservice@edin.nl. In sommige gevallen kunnen we gegevens niet helemaal verwijderen omdat we ze verplicht moeten bewaren voor de Belastingdienst. In dat geval kunnen we jouw gegevens wel anonimiseren. 

Ben je niet tevreden over onze afhandeling of vind je dat we niet zorgvuldig genoeg omgaan met jouw gegevens? Dan kun je hiervan melding maken bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

 

Delen van jouw gegevens met derden

In principe delen we nooit gegevens van jou met derden tenzij het strikt noodzakelijk is. Bijvoorbeeld bij het uitvoeren van cruciale bedrijfsactiviteiten. In dat geval zorgen we ervoor dat we gegevens volledig privacy proof gedeeld worden. Daarover hebben we afspraken tussen onze eigen collega’s en met externe leveranciers. 

 

Bewaringstermijn

We zijn wettelijk verplicht bepaalde gegevens voor langere tijd te bewaren. Dit doen wij uiteraard netjes maar ook niet langer dan strikt noodzakelijk. Hoe lang dit precies is, hangt af van het doel waarvoor we de gegevens hebben verzameld en welke wettelijke verplichtingen er zijn.

 

Beveiliging van jouw persoonsgegevens

Jij, deelnemer van onze programma’s, bent de reden dat Edin kan bestaan. We doen er dan ook alles aan om jouw vertrouwen in ons niet te schaden. We nemen de volgende maatregelen om jouw persoonsgegevens te beschermen:

  • Servers en apparaten van onze medewerkers zijn uitgerust met actuele beveiligingssoftware (denk virusscanner en firewall).
  • We werken met gerenommeerde leveranciers zoals HM Solutions en ANewSpring voor onze digitale leeromgeving, Coachview voor de cursusadministratie, Mailcamp voor onze e-maildatabase en AccountView voor onze administratie.
  • Wij hebben onze website goed beveiligd. Dit kun je zien aan het hangslotje in de adresbalk en ‘https’ in de url.

De meest actuele versie van dit privacy statement en onze algemene voorwaarden vind je op www.edin.nl.

 

Wijzigingen, vragen en feedback

Voor vragen over ons privacy beleid kun je contact met ons opnemen op:

klantenservice@edin.nl / Edin B.V., Postbus 25, 3950 AA in Maarn / 0343 44 99 70

Laatste update: 22 mei 2018